Παρασκευή 13 Νοεμβρίου 2015

Περιβαλλοντικές δράσεις - αναμνήσεις του 4ου Δημοτικού Σχολείου Πετρούπολης

Eπίσκεψη στο ΚΠΕ Μουζακίου Καρδίτσας

Πλατεία Καρδίτσας, άγαλμα Νίκου Πλαστήρα!
Τα Προγράμματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης απευθύνονται σε μαθητές όλων των ηλικιών, ακόμα και του νηπιαγωγείου. Δεν ήταν παράτολμο λοιπόν το ότι αποπειραθήκαμε να εντάξουμε στις διαδικασίες των 3ήμερων εξορμήσεων και τους μαθητές της Ε΄ τάξης του σχολείου μας. Ο προορισμός μας εγγυούταν την ασφάλεια πάνω απ’ όλα των μικρών μαθητών μας αλλά και την απόλυτη επιτυχία της διεξαγωγής του προγράμματός μας: ΚΠΕ Μουζακίου Καρδίτσας-«ΕΝΕΡΓΕΙΑ». 
Στην τοξωτή γέφυρα της Πύλης Τρικάλων!
Ξεκινήσαμε 3 εκπαιδευτικοί και 23 μαθητές της Ε΄ τάξης του σχολείου μας και επισκεφθήκαμε το Υδροηλεκτρικό Εργοστάσιο στο Φράγμα Ταυρωπού στην Καρδίτσα, τη Λίμνη Πλαστήρα. Περάσαμε από παραδοσιακό νερόμυλο, υδροτριβείο, μαντάνι αλλά και την τοξωτή γέφυρα της Πόρτας Παναγιάς στην Πύλη. Μάθαμε για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, τις επιπτώσεις στο περιβάλλον από την παραγωγή αλλά και την άσκοπη κατανάλωση ενέργειας κατανοώντας την ανάγκη εξοικονόμησής της. Σε παιγνίδια ρόλων υπολογίσαμε την κατανάλωση ηλεκτρικού ρεύματος, τα Ευρώ που πληρώνει η οικογένειά μας και τη ρύπανση που δημιουργείται από τη χρήση της ενέργειας στο σπίτι.


Eπίσκεψη στο ΚΠΕ Κλειτορίας Καλαβρύτων

Ώρα σεμιναρίου!
Ενός … καλού … μύρια έπονται. Έτσι λοιπόν, αφού έγινε η αρχή, αναγκαίο ήταν να υπάρξει μια συνέχεια.

Με τη διάθεση των εκπαιδευτικών του σχολείου μας να προσφέρουν στους μαθητές μας περισσότερες ευκαιρίες βιωματικής μάθησης σαν αφετηρία προγραμματίστηκε για τον Απρίλιο του 2010 νέα τριήμερη Περιβαλλοντική Εκπαιδευτική Επίσκεψη στο ΚΠΕ Κλειτορίας Καλαβρύτων.

Αθλητική τοξοβολία, πρωταγωνιστές οι μαθητές μας!
Το ΚΠΕ Κλειτορίας ήταν το πρώτο ΚΠΕ που ιδρύθηκε στην Ελλάδα. Γι’ αυτό και έδινε τη δυνατότητα παρουσίασης πλήθους προγραμμάτων. Το σχολείο μας, με 3 συνοδούς εκπαιδευτικούς και 30 μαθητές παρακολούθησε το Πρόγραμμα «Πέτρα την πέτρα…περπατώ» κατά τη διάρκεια του οποίου οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία να κερδίσουν γνώσεις και εμπειρίες που σχετίζονται με τους γεωλογικούς σχηματισμούς και τα χαρακτηριστικά πετρώματα της περιοχής, ακολουθώντας διαδρομές που παρουσιάζαν σχετικό ενδιαφέρον (πεζοπορίες). Πιο συγκεκριμένα, μπόρεσαν να ανακαλύψουν μόνοι τους τα χαρακτηριστικά πετρώματα της περιοχής και στη συνέχεια, με πειράματα, τις ιδιότητές τους, αλλά και να γνωρίσουν τον τρόπο που δημιουργούνται οι διάφοροι γεωλογικοί σχηματισμοί (πτυχές, σπήλαια, πηγές).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου